24.02.2019

Starość.....


Co to jest lub czym jest starość, w jakim okresie naszego wieku możemy powiedzieć  że jestem stara lub zaczynam się starzeć. Czasami wydaje mi się że jest to stan który w zależności od naszych czasów ulega zmiane, raz się wydłuża a raz skraca. Jakieś 30 lat temu osoba 70- cio letnia była stara a teraz? cóż to jest 70 lat kiedy ludzie dociągją do 90-tki, ale przecież proces starzenia organizmu zaczyna się już po 20 roku życia.



i to nie ulega zmianie niezależnie od czasów w jakich żyjemy, i to że być może kiedyś będziemy musieli pracować do 70-tki nie zrobi nas młodszych, Zabawne jest jak ludzie na słowo " stary" reagują. Np. ostatnio na fb ktoś w komentarzu napisał ...." powiedzcie gdzie tu można wyjść zabawić się z osobą starszą, po 40" .... odpowiedzi na komentarze oczywiście śmiech, inny znowu ..." jakie macie propozycje na wakacje dla osób starych po 50- tce..." oczwiście znowu śmiech, ale spróbuj znaleść prace po 40 albo 50- tce, już nie jest takie proste, przecież jest się starym ;)

  

I to też nie jest stan naszych oddczuć, są ludzie młodzi którzy czują się staro i ludzie starzy którzy czują się młodo. Znam osoby które są oburzone jeśliby im się powiedziało że są stare, choć w przypadku kobiet jest już menopauza a u męszczyzn szwankuje potencja lub jak to się mówi, przechodzą drugą młodość ;).
Ja nie czuję się ani staro ani młodo, ja czuję się coraz bardziej zmęczona, choć nie mam jeszcze 70-tki haha, czy mogę powiedzieć  o sobie że jestem stara, patrząc się  na przystojnego 28- latka który zupełnie nie zwróci na mnie uwagi haha, czy być może mam się jeszcze czuć młodo kiedy 90 latek mnie podrywa  ;) 


36 komentarzy:

  1. Podobno niektórzy ludzie rodzą się już starzy i zmęczeni...a poważnie, zauważam oznaki starzenia się organizmu, ale staram się zdrowo odżywiać i dbać o kondycję, no i dobry nastrój jest bardzo ważny:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tez mysle ze dobre nastroje potrafia "wymlodzic" nas zewnetrznie choc czas nas nieoszczedza,ja juz tez zaczynam chorowac na siatki ( 50-dziesiatki 60-dziesiatki)czasami jest mi to obojetne a czasami smutne :)

      Usuń
  2. Cóż, bywa, ze przystojny 28 latek nie zwraca uwagi na fajną 25-latkę ;-) Myślę, że starość jednak jest najbardziej w głowie - liczy się to, jak siebie odbieramy, jak się czujemy, z kim się przyjaźnimy, czy w ogóle mamy przyjaciół. Jednak przyznaję, że świadomość upływu lat jest niemiła. Cóż, życie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo podoba mi się podoba Twoje spojrzenie w tym temacie, to z kim lub też z jakimi ludźmi mamy przyjemność chyba faktycznie robi dużą rolę

      Usuń
  3. Wyglad i sprawnosc fizyczna sama nam podpowie czy starosc juz nadeszla. Nie uznaje powiedzenia ze starosc to stan psychiczny - no bo jesliby tak 90cio latek tak myslal i glosil to byloby smieszne i, niestety nieprawdziwe. Mysle ze starosc nie ma okreslonego numeru, sa tylko jej etapy - i wcale nie bedzie przesada powiedziec ze 40to latek to nie to samo co o polowe mlodszy. Czyz nie bylo tak ze mna? - majac 40tke wiedzialam ze czuje sie i jestem kim innym od tego sprzed 20tu lat. Jeszcze nie starym ale.....
    Dodam ze nie mam problemu ze starzeniem sie - kazdego czeka, taka kolej losu - i tylko nie chce nigdy dojsc do niesprawnosci fizycznej lub umyslowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też tak myślę, kiedyś się nad tym zastanawiałam, jak będę się czuła mająć 50- 70 lat i muszę przyznać że do tego czy innego wieku się dorasta, zupełnie normalnie i spokojem przyjmuje się to do wiadomości, pewne sprawy przestają mieć znaczenie, a jeśli się kogoś spotka z kim się dobrze rozumiemy jest po prostu przyjemnie i to wystarczy

      Usuń
  4. Moim zdaniem starość zaczyna się wtedy, kiedy nie potrafimy cieszyć się życiem tylko stale narzekamy.
    Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też niezłe jest Twoje spojrzenie:) to w takim razie u niektórych zaczyna się ona bardzo wcześnie, i to jest chyba prawda haha

      Usuń
  5. U mnie starość jest jeszcze na półmetku...Jestem emerytką drugi rok☺..ale nie czuję się na emerytkę..Moje ciało delikatnie obchodzi się ze starością ,co mnie cieszy.Jeszcze z radością spoglądam w lustro,nie boję sie delikatnych zmarszczek..Jeszcze jestem bardzo sprawna fizycznie ,jak też umysłowo...To gdzie mi o starości myśleć☺☺..Uwielbiam swoje życie ,ludzi,nie jestem zasiedziała ...żyję i cieszę się życiem,nawet jak coś boli..A starością będę zamartwiała sie wtedy ,kiedy będą musieli bliscy zakładać mi pampersy hahaha .Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  6. Teraz, gdy można kupić eleganckie ciuszki i dobre kosmetyki, kobiety wyglądają staro na własne życzenie.

    OdpowiedzUsuń
  7. To się zmienia i ludzie teraz żyją nie tylko dłużej, ale i pełniej po 40, 50, 60 i 70 roku życia.
    W sumie to kiedy patrzysz na kogoś, to dopiero wtedy możesz powiedzieć, stary czy nie. Bo albo pozostał młody w środku, co widać w oczach i wtedy też inaczej z taką osobą rozmawiasz, niż z kimś, kto był stary już pewnie po 30-tce i ciągle tylko opowiada o chorobach i problemach rodzinnych czy innych. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to o czym rozmawiamy wlasnie jest zalezne od wieku, trudno zeby mlodzi ludzie rozmawiali o chorobach albo kupkach niemowlakow hahah,nie mniej ta starosc kedys nadchodzi tylko w jakim wieku haha

      Usuń
  8. Witaj już marcowo
    Jestem, jestem, tym razem już w sobotę.
    U mnie dni mijają już wolniej, ale nadal zapracowanie - jak zawsze zresztą. A zmęczenie mnie nie opuszcza. Niestety ten typ, jak ja już tak ma. Zmęczona, ale mimo to od szkoły wszyscy uważali że jestem młodsza. A leniuchować potrafię.
    Na nadchodzący tydzień życzę wiele optymizmu
    Ściskam mocno przesyłając uśmiech

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziekuje wzajemnie, ja mam czasami dni ze wygladam chyba staro hahah tak wiedze sie przynajmniej w lustrze a czasami odwrotnie, szczegolnie jak widze slonce

      Usuń
    2. Witaj na przedwiośniu
      To jak widzisz się dzisiaj w lustrze? Wszak za oknem coraz jaśniej, słoneczniej :)))
      W powietrzu można już poczuć zapach zbliżającej się Pani Wiosny. O tym przypominają mi ćwierkające coraz głośniej ptaki oraz przebiśniegi i ranniki, które uśmiechają się do świata. Pani Wiosna tuż tuż. Mam nadzieję, ze i u Ciebie dzisiaj więcej słońca i uśmiechu.
      Pozdrawiam nadzieją, która na przedwiośniu jest najpiękniejsza.

      Usuń
    3. ooooo na wiosnę czuję się zawsze jak młody Bóg ;)

      Usuń
  9. Najstarsza się czułam w wieku 14-15 lat , teraz z dnia na dzień młodsza więc "starość"-jest spoko.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja miałem dwa psy. po kolei oczywiście. I te psy były najczęściej na powietrzu. Nas było czworo dzieci to każdy z nimi chętnie wychodził. Pozdrowienia i dzięki, że wpadłaś.


    Twój tekst na czasie. Średnio żyje się coraz dłużej. Ja mam 66 lat i głowę pełna pomysłów. Wczoraj byłem na Targach Wiatr i Woda. Żaglówki, jachty itp. Znam młodych ludzi, którzy nie lubią sie ruszać, poszukiwać, zwiedzać. A po co jak wszystko JEST W SMARTWONIE???? Mam już plan na wiosnę i lato. na pewno chcę odwiedzić Chorwację a szczególnie Dubrownik. Oczywiście Suwalszczyznę i na pewno gdzieś indziej mnie poniesie. Pytam młodego człowieka czy chciałby pojechac do Florencji. Jest okazja. Miesiąc w tym mieście i gratis zakwaterowanie i obiady. Odpowiedź mnie załamała! "Czy ja muszę tam jechać?" I to jest właśnie przykład młodego człowieka ALE STAREGO BARDZO :) Pozdrowienia żoliborskie póki co :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Durniem nie jest ten , który nie ma ochoty lecz durniem, ten , który uważa ,że odmówić niepodobna. Na ławce przed domem siedzieli starsi ludzie i kot nieopodal nich. Każdy wędrowiec kłaniał im się nisko i nie dlatego ,że byli starzy ale dlatego ,że z tej ławki widzieli dużo dalej niźli ci co byli daleko.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. to bardzo interesujące spostrzeżenie które i ja zrobiłam, mianowicie dot.właśnie smartfona , owa osoba stwierdziła że nie ma potrzeby uczyć się J.obcych bo przeciesz w komórce jest tłumacz, no cóż.....Czasami dla młodych wygoda współcześnego świata jest bardzo ,,trudna" ja w tym roku wybieram się do Grecji.

      Usuń

      Usuń
  11. Oj te błędy....boli po oczach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gratuluję że dopatrzyłe/as się błędów i jednocześnie przkro mi że czytając mój post sprawiłam ci ból ;)

      Usuń
  12. Zainteresowanie ze strony 90-latka na pewno czyni z nas osobę, jeśli nie młodą, to przynajmniej młodszą. Osobiście cenię sobie zainteresowanie ze strony 20-latków i 30-latków w tramwajach, autobusach i pociągach. Lubię jak zauważają moją starość i ustępują mi miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  13. ;) bardzo interesujący punkt widzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten blog dla każdego jest bardzo ciekawy.Na pewno zagląda bardzo dużo osób bo tak ja uważam prywatnie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dobrze że takie blogi jak te w ogóle teraz w internecie istnieją.Bardzo fajnie czyta się te artykuły.

    OdpowiedzUsuń
  16. Starość nie radość. Ja już jestem w takim wieku że idealnym rozwiązaniem jest doradca finansowy Olsztyn

    OdpowiedzUsuń
  17. Od bardzo dawna szukam dobrej firmy do loga.Szukałem na internecie i okazało się że na pewno skorzystam z usług firmy zaprojektowanie logo . Ta firma jest bardzo dobra.

    OdpowiedzUsuń
  18. Razem z moją całą rodziną za niedługo kupimy bardzo fajne mieszkanie w https://tripinvest.pl/hiszpania/mieszkania-na-sprzedaz .W tym mieszkaniu na pewno odpoczniemy od codziennego bardzo trudnego życia.

    OdpowiedzUsuń
  19. Moja znajoma powiedziała mi żebym wszedł na ten blog. Ja na pewno na tym blogu długo zostanie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Najważniejsze, aby senior był w miarę możliwości był jak najdłużej samodzielny. W poruszaniu się pomoże np. laska ortopedyczna.
    https://www.galleria.com.pl/nowosci,laski_do_chodzenia,16.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń